Víte koho hledáte? Koho chcete inzerátem oslovit, ale do emailu nepřišel zatím žádný životopis. Pokud se tak děje, reagujte rychle. Ideálně druhý den inzerát projděte, upravte, zjednodušte nebo změňte název pozice. Dáme Vám pár tipů, co dělat a co rozhodně nedělat při sestavování pracovního inzerátu.
Použijte jasný a jednoduchý název pozice, aby kandidát od začátku chápal, o co se jedná.
Nepoužívejte nejasné názvy, pod kterým si kandidát nedovede představit, co pozice obnáší. Přílišná kreativita není v tuto chvíli namístě. Pokud hledáte specialistu, uveďte to do názvu pozice.
Pro každou pozici sepište vlastní popis.
Dejte si tu práci a investujte do popisu pozice trochu času. Vrátí se vám to na správných a kvalitních kandidátech.
Víte, že: Lidé nejčastěji hledají práci začátkem týdne a o víkendu? Nejvíce v neděli, protože už začínají být ve stresu z pondělního rána. Přizpůsobte tomu vystavení svého inzerátu.
Nepřežeňte to s délkou.
Ne každá pozice jde popsat 3 body. Někdy je potřeba opravdu popsat pozici detailněji, o to spíše hledáte-li top manažerskou pozici. Ale pokuste se to zjednodušit, co to jde. Pracovní inzerát s 15 body leckdy kandidát ani nedočte. Většinou očima po inzerátu přelétne a pozornost věnuje prvním 5 bodům.
Představte si sami sebe v jejich kůži a popište práci tak, jak byste si sami chtěli přečíst, co vás na dané pozici čeká.
Bohatě postačí 5 hlavních bodů z náplně práce. Tak aby si kandidát dovedl rámcově představit, co bude na daném pracovním místě vykonávat.
Požadavky ano, ale ne přehnané.
Dali jste si s inzerátem práci, napsali jste do něj vše důležité, a kandidáti se zrovna nehrnou? Popřemýšlejte, jestli jste to nepřehnali s požadavky. Nehledejte supermany!
Je prověřené praxí, že pokud toho požadujete příliš, odradíte ty co si tolik nevěří. Popište především to důležité, přes co nejede vlak, například znalost některých jazyků, praxi, či řidičský průkaz.
A jak zajistit, aby byly požadavky v inzerátu přehledné a viditelné na první dobrou? Využijte například odrážky nebo jiné symboly.
Chyba číslo 1: Nejasný název pozice
Pokud je název pozice nejasný nebo není přesně sladěn název a náplň práce, pak se Vám kandidáti hlásit nebudou, případně se budu hlásit ti, kteří nebudou vyhovovat.
Chyba číslo 2: Požadavky na délku praxe
Ani délka praxe nemůže zaručit to, že osoba bude na dané pozici úspěšná. Pokud například u obchodníka požadujete 5 let praxe, můžete najít i někoho, kdo má velkou praxi s tím, jak si 5 let udržet pracovní místo s minimem iniciativy. Roky praxe samy o sobě nejsou výhrou. Jen si tím šikovné pracovníky s kratší praxí odradíte, protože si řeknou, že ještě chvíli musí pracovat jinde, než se přihlásí k vám.
Chyba číslo 3: Neuvádějte slogany jako “práce v mladém dynamickém týmu” a nebo “ slibujeme rozvoj a růst"
Dost často se tyto body kopírují. Pro někoho práce v mladém dynamickém týmu byla zajímavým lákadlem, ale nehodí se k některým pozicím a může se stát, že Vám i ty pro Vás vhodné kandidáty taková hláška odradí. Představí si za mladým dynamickým týmem "propařené" večery a společné akce a to není například pro kandidáty s rodinou.
Rovněž neslibujte rozvoj a možný postup na vyšší pozice, pokud to ve firmě není možné. Budou se Vám hlásit nesprávní kandidáti, budou se ptát na možnost rozvoje a posunu v rámci firmy a pokud jim nebudete moci nabídnout povýšení, budete trávit zbytečný čas při pročítání životopisů a osobních pohovorech s těmi nevhodnými.
Když si to shrneme, toto je 6 nejzákladnějších prvků dobrého pracovního inzerátu.
Nyní máte v rukávu všechna esa k napsání přímo pro Vás šité pracovní nabídky.
A pokud se Vám to nebude dařit, pomůžeme Vám najít ty správné kandidáty v JOBSTARS. Napište mi na iveta.proksova@jobstars.cz